2. Čl. 2 odst. 3, druhá věta,
3. Čl. 7 odst. 2, třetí věta a
4. Část šestá.
Provedou:
členové vlády, vedoucí ostatních ústředních orgánů státní správy, vedoucí Úřadu vlády Předseda vlády
Ing. Miloš Z e m a n , v. r.
P ř í l o h a č. 1
k usnesení vlády ze dne 21. srpna 1998 č. 534
b) předsedy Legislativní rady,
c) pracovních komisí Legislativní rady,
d) sekretáře a sekretariátu Legislativní rady. 3. Legislativní rada při výkonu své působnosti sleduje zejména, aby navrhované právní předpisy nebyly v rozporu a) s ústavními principy České republiky,
b) s mezinárodními smlouvami a s normami Evropských společenství, kterými je Česká republika vázána,
c) s jinými součástmi právního řádu,
d) se závaznými pravidly legislativního procesu.
c) vyjadřuje se k návrhům plánu legislativních prací vlády a k návrhům na jejich změny,
d) zřizuje své pracovní komise a jmenuje a odvolává jejich předsedy, tajemníky a členy, a to způsobem stanoveným ve svém jednacím řádu,
e) projednává návrh legislativních pravidel vlády a návrhy na jejich změny.
b) k návrhům vyhlášek, vypracovaných ústředními orgány státní správy v rámci jejich zákonného zmocnění,
c) v dalších případech stanovených předsedou Legislativní rady.
P ř í l o h a č. 2
b) členové vlády nebo vedoucí jiných ústředních orgánů,
c) jiné orgány podle rozhodnutí předsedy Legislativní rady,
d) pracovní komise Legislativní rady,
e) sekretář Legislativní rady. 3. Předseda Legislativní rady, popřípadě její místopředseda, může pověřit člena Legislativní rady přípravou ústní zpravodajské zprávy k určitému bodu programu jednání a jejímu přednesení na zasedání Legislativní rady. 4. Na zasedání jsou zváni a) členové Legislativní rady, b) předkladatel - člen vlády nebo vedoucí jiného ústředního orgánu státní správy - který předložil vládě k projednání věcný záměr zákona, návrh zákona nebo návrh nařízení vlády; předkladatel může být zastoupen svým náměstkem nebo jiným určeným zástupcem; předkladatel obhajuje na zasedání předložený návrh,
c) předseda pracovní komise Legislativní rady (dále jen “pracovní komise”), která návrh předkladatele projednala a vypracovala k němu stanovisko; jestliže návrh projednalo více pracovních komisí, jsou pozváni předsedové všech těchto pracovních komisí; předseda obhajuje stanovisko pracovní komise; předsedu pracovní komise může zastoupit jím pověřený člen pracovní komise,
d) zástupce Kanceláře prezidenta republiky, ředitelé legislativních odborů Kanceláře Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky a Kanceláře Senátu Parlamentu České republiky,
e) ředitel odboru vládní legislativy Úřadu vlády (dále jen “odbor vládní legislativy”) a pracovník odboru, který se zúčastnil zpracování návrhu stanoviska Legislativní rady,
f) další osoby podle rozhodnutí předsedy Legislativní rady vlády (například odborní pracovníci předkladatele projednávaného návrhu, zástupci příslušných odborových orgánů a příslušných organizací zaměstnavatelů, experti). 5. Legislativní rada je způsobilá jednat a přijímat závěry - stanovisko Legislativní rady - je-li přítomna nadpoloviční většina jejích členů. 6. Vzhledem ke koordinačnímu a poradnímu charakteru Legislativní rady je její jednání vedeno k vyjasnění a sjednocení názorů na základě odborné argumentace. Není-li dosaženo jednoty názorů, nepřijímá se závěrečné stanovisko hlasováním. Ve stanovisku Legislativní rady se uvede většinový názor jako doporučení k rozhodnutí vládě. Ve stanovisku se uvedou též i závažné odlišné názory. 7. Ze zasedání Legislativní rady se pořizuje zvukový záznam. O zasedání Legislativní rady se pořizuje stručný zápis, v němž se zaznamenají stanoviska a doporučení, jakož i zásadní závěry z jednání. Zápis podepisuje předseda Legislativní rady. 8. Ve stanovisku Legislativní rady, předkládanému vládě k věcnému záměru zákona, návrhu zákona nebo návrhu nařízení vlády, doporučí Legislativní rada vládě a) schválit návrh v předloženém znění,
b) schválit návrh ve znění úprav navržených ve stanovisku,
c) neschválit návrh a vrátit ho předkladateli buď k dopracování z důvodů uvedených ve stanovisku nebo s tím, že předložený návrh právní úpravy není nutný. 9. Konečné znění stanoviska Legislativní rady pro jednání schůze vlády zpracovává na základě závěrů Legislativní rady odbor vládní legislativy. 10. Stanovisko Legislativní rady podepisuje předseda popřípadě místopředseda Legislativní rady. 11. Ustanovení Článku 1 odst. 8 až 10 tohoto jednacího řádu se použije obdobně i u stanoviska předsedy Legislativní rady. 12. Stanovisko Legislativní rady nebo stanovisko předsedy Legislativní rady zaujaté k věcnému záměru zákona, návrhu zákona nebo k návrhu nařízení vlády, které bylo předloženo vládě, je v rozsahu schváleném vládou součástí závěrů z jednání schůze vlády.