Úvodní stránka > Jednání vlády > Dokumenty vlády > 1991 > 1991-12-11

   

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 11. prosince 1991 č. 515 + P

ke zprávě o výstavbě dopravního systému v Praze

Vazba na záznam z jednání vlády: Databáze 'Dokumenty vlády - pracovní kopie', Pohled 'Dokumenty vlády\Hierarchicky'

V l á d a

I. s c h v a l u j e zásady postupu financování výstavby dopravního systému v Praze uvedené v příloze tohoto usnesení;

II. u k l á d á

1. ministru pro hospodářskou politiku a rozvoj urychlit plnění bodu III/1/e usnesení vlády ČR č. 357/91 ve vazbě na dálnice D 5, D 8 a D 3 do 31. března 1992,

2. ministru životního prostředí napomáhat primátorovi hlavního města Prahy při řešení dopravního systému ve vnitřním městě,

3. ministrům pro hospodářskou politiku a rozvoj, financí a životního prostředí spolupracovat s primátorem hlavního města Prahy na zpracování studie finanční proveditelnosti komplexního dopravního systému v metropolitní oblasti Prahy s využitím prostředků programu PHARE,

4. ministru životního prostředí trvale řešit s primátorem hlavního města Prahy otázky města Prahy.

Provedou:

ministr financí, ministr pro hospodářskou politiku a rozvoj, ministr životního prostředí

Na vědomí:

primátor hlavního města Prahy

ministr dopravy ČSFR

Předseda vlády

JUDr. Petr P i t h a r t v. r.


Příloha k usnesení vlády ČR ze dne 11. prosince 1991 č. 515

Z Á S A D Y

postupu financování výstavby dopravního systému v Praze

1. Současná dopravní situace v Praze, očekávaný další růst dopravních nároků a nepříznivé vlivy dopravy na životní prostředí obyvatel města vyžadují kromě provozně organizačních a legislativních opatření nadále pokračovat v urychlené výstavbě dopravního systému v Praze.

2. Dopravní systém musí být komplexně koordinován jak v provozu, tak i ve výstavbě a musí směřovat ke zlepšení ekologických poměrů v celoměstském měřítku.

3. Náročnost výstavby dopravního systému vyžaduje stabilizaci záměrů výstavby na dobu alespoň 10 let.

4. Podmínkou pro realizaci záměrů výstavby je jejich včasná investorská příprava, která musí využívat podmínek technické i ekonomické konkurence, a to jak ve fázi projektové přípravy, tak i realizace. Pro maximální efektivnost investorské přípravy je nezbytná znalost a stabilita možností financování výstavby.

5. Financování výstavby dopravního systému v Praze bude v roce 1992 zajišťováno jako dosud formou dotace ze státního rozpočtu, v případě staveb metra účelově vázané.

6. Financování výstavby dopravního systému v Praze od roku 1993 bude využívat dotací státu i dalších možných zdrojů,

např. silničního fondu ČR, fondu dopravní infrastruktury města, daňových příjmů města a městských částí, příspěvků a aktivit investorů včetně kapitálové účasti zahraničních investorů, půjček tuzemských nebo zahraničních bank a komunálních obligací.

7. Podíl dotace České republiky, resp. federace, pro výstavbu jednotlivých částí dopravního systému po roce 1992 a dalších zdrojů financování bude vycházet z výsledků studie finanční proveditelnosti komplexního dopravního systému v Praze, která bude v roce 1992 zpracována.