Úvodní stránka > Jednání vlády > Dokumenty vlády > 1999 > 1999-07-28

   

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 28. července 1999 č. 780 + P

k poslaneckému návrhu zákona, kterým se mění zákon České národní rady
č. 588/1992 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů
(sněmovní tisk č. 298)


Vazba na záznam z jednání vlády: Vedení MŽP

V l á d a

I. p ř i j í m á k návrhu zákona, kterým se mění zákon České národní rady č. 588/1992 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk č. 298), stanovisko uvedené v příloze tohoto usnesení;

II. p o v ě ř u j e předsedu vlády, aby o stanovisku vlády uvedeném v bodě I tohoto usnesení informoval předsedu Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky.


Provede:

předseda vlády
Předseda vlády

Ing. Miloš Z e m a n

v z. PhDr. Vladimír Š p i d l a , v. r.

1. místopředseda vlády


S t a n o v i s k o

vlády k návrhu zákona, kterým se mění zákon České národní rady
č. 588/1992 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů
(sněmovní tisk č. 298)



Vláda na své schůzi dne 28. července 1999 posoudila a projednala návrh zákona, kterým se mění zákon České národní rady č. 588/1992 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a vyjádřila s tímto návrhem n e s o u h l a s zejména z těchto důvodů:

1. Předložený návrh představuje nesystémový zásah do zákona o dani z přidané hodnoty tím, že z vládního návrhu novely cit. zákona vytrhuje pouze některé, nikoliv nejvýznamnější změny (např. navrhuje upravit vracení daně zahraničním fyzickým osobám - turistům a opomíjí vracení daně zahraničním podnikatelským subjektům a dále také jednotkám NATO, ačkoliv v tomto případě je Česká republika k takovémuto opatření zavázána mezinárodní smlouvou).

2. Předložený návrh modifikuje převzatý vládní návrh na vracení daně zahraničním fyzickým osobám tím, že snižuje minimální cenu nakoupeného zboží, od níž se odvozuje nárok na vrácení daně z 1 000 Kč na 500 Kč, a prodlužuje lhůtu k vývozu nakoupeného zboží ze 30 na 60 dnů a měl by tyto důsledky:

a) nepřiměřené odčerpání kapacity správců daně a zatížení širokého okruhu plátců daně administrativou spojenou s vystavováním daňových dokladů, evidováním a vracením značného počtu i poměrně malých částek zahraničním turistům (z částky 500 Kč včetně daně činí daň z přidané hodnoty 90 Kč),

b) ve srovnání s vládním návrhem zvyšuje negativní dopad tohoto opatření na příjmy státního rozpočtu.

3. Návrh na přesun služeb veřejného ubytování a stravování, s výjimkou podávání alkoholických nápojů a tabákových výrobků v zařízeních veřejného stravování, ze základní do snížené sazby daně je nepřesný, neboť text k položce č. 55 neváže na text uvedený pro tuto položku ve Standardní klasifikaci produkce.