Úvodní stránka > Jednání vlády > Dokumenty vlády > 1999 > 1999-07-21

   

VLÁDA ČESKÉ REPUBLIKY

USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 21. července 1999 č. 741 + P

k Návrhu rozvoje dopravních sítí v České republice do roku 2010

Vazba na záznam z jednání vlády: Vedení MŽP

V l á d a

I. s c h v a l u j e

1. Návrh rozvoje dopravních sítí v České republice do roku 2010 obsažený v části III předloženého materiálu a upravený podle přílohy tohoto usnesení (dále jen “Návrh”) s tím, že další aktualizace a věcná a časová koordinace staveb dopravních sítí v České republice bude řešena ve vzájemné spolupráci Ministerstva dopravy a spojů a Ministerstva financí podle možností financování s cílem urychleného naplňování celého rozvojového záměru,

2. vedení dopravních sítí uvedených v příloze tohoto usnesení,

3. zajišťování územní ochrany liniových dopravních staveb obsažených v Návrhu;

II. u k l á d á

1. ministru dopravy a spojů předložit vládě do 30. listopadu 1999 harmonogram a finanční zajištění realizace Návrhu,

2. ministru dopravy a spojů ve spolupráci s místopředsedou vlády a ministrem financí

a) zabezpečovat věcnou a časovou realizaci Návrhu včetně jeho zahrnutí do registru investic Ministerstva financí,

b) předložit v roce 2000 změnu modelu financování II. železničního koridoru,

3. ministru dopravy a spojů ve spolupráci s ministry pro místní rozvoj a životního prostředí předložit vládě aktualizaci Rozvoje dopravních sítí v České republice do roku 2010 v případě významných změn vývoje dopravních nároků a makroekonomické situace státu;

III. v y z ý v á ministra životního prostředí ve spolupráci s ministry dopravy a spojů a pro místní rozvoj urychleně řešit problematiku vedení

1. dálnice D 5 kolem Plzně s maximálním využitím již projednaných úseků,

2. dálnice D 8 Chráněnou krajinou oblastí České Středohoří.



Provedou:

místopředseda vlády a
ministr financí,
ministři dopravy a spojů,
životního prostředí,
pro místní rozvoj

Předseda vlády

Ing. Miloš Z e m a n , v. r.



Vedení dopravních sítí

a) vedení dálnice D 3:
· úsek Praha - Benešov u Prahy řešit podle výsledků zpracovávaného územního plánu velkého územního celku Pražské aglomerace,
· úsek Benešov u Prahy - České Budějovice řešit postupně podle nárůstu intenzit jako dálnici D 3,
· úsek České Budějovice - hranice s Rakouskem řešit jako R 3 (v první fázi jako dvoupruhovou);

b) vedení rychlostní silnice R 6:
· úsek Nové Strašecí - Karlovy Vary řešit jako R 6 (dvoupruh) a územně chránit pro budoucí vedení čtyřpruhu v závislosti na růstu intenzit a dopravních potřebách,
· úsek Karlovy Vary - hranice SRN řešit jako R 6 (čtyřpruh);

c) vedení rychlostní silnice R 7:
· úsek Postoloprty - Chomutov výhledově řešit jako R 7 včetně územní ochrany v závislosti na vývoji dopravních potřeb;

d) vedení dálnice D 11:
· úsek Libice nad Cidlinou - Jaroměř vybudovat jako D 11,
· úsek Jaroměř - Trutnov - hranice Polska postupně budovat jako rychlostní silnici R 11 podle možností s využitím úseků stávající silnice;

e) vedení rychlostní silnice R 43:
· o vedení koridoru R 43 Brno - Svitavy definitivně rozhodnout až po schválení územního plánu velkého územního celku Brněnské aglomerace;

f) vedení dálnice D 47:
· v úseku Bílovec - Ostrava realizovat trasu v oblasti Klimkovic podle nařízení vlády č. 185/1994 Sb.;

g) vedení rychlostní silnice R 49:
· úsek I/49 Zádveřice - hranice Slovenska pouze územně chránit pro budoucí potřebu dalšího kapacitního spojení se Slovenskem v závislosti na přijetí do EU a dohodě se slovenskou stranou,
· úsek Hulín - Fryšták řešit jako R 49 s napojením na čtyřpruh do Slušovic a zaústěním do stávající silnice I/49;

h) vedení rychlostní silnice R 52:
· úsek Pohořelice - státní hranice Rakouska řešit v závislosti na výsledku jednání expertní komise ČR - Rakousko ve smyslu jednání s rakouskou stranou ve Valticích;

i) vedení rychlostní silnice R 55:
· úsek Olomouc - Přerov - Hulín - Břeclav řešit v kategorii R s postupnou výstavbou v závislosti na růstu intenzit a finančních možnostech,
· úsek Břeclav - státní hranice s Rakouskem řešit v závislosti na výsledcích jednání s rakouskou stranou podle bodu h);

j) vedení nově navrhované rychlostní silnice R 28:
· úsek Postoloprty - Most - Mníšek - hranice Německa řešit pouze v případě souhlasu německé strany z hlediska návaznosti na německou silniční síť;

k) modernizace železničních koridorů:
· upřednostnit přípravu a výstavbu IV. železničního koridoru (Praha - Veselí n.Luž. - H. Dvořiště / Veselí n.Luž. - Č. Velenice) před III. koridorem,
· zabezpečovat územní ochranu v územních plánech velkých územních celků pro budoucí možnost vedení železničních vysokorychlostních tratí;

l) rozvoj vodních cest:
· zabezpečovat územní ochranu rozvoje vodních cest definovaných v zákoně č. 114/1995 Sb.,
· zajistit zlepšení splavnosti dolního Labe,
· výstavbu vodních cest upřesňovat a zabezpečovat na základě skutečných potřeb dopravního trhu a finančních možností státu;

m) oblast mezinárodních dohod:
· na základě postupu výstavby a dokončování jednotlivých tahů dopravních sítí, skutečných a prognózovaných intenzit provozu a zkušeností z provozu na vybrané síti dopravních cest iniciovat případná upřesnění vedení mezinárodních dopravních tahů na území České republiky přijatých v mezinárodních dopravních dohodách včetně posouzení jejich vlivů na životní prostředí.